MARKA TESCİLİ

6769 Sayılı Sınai Mülkiyet Kanununun 4. Maddesine göre bir marka, mal veya hizmete izin veren mal veya ambalajın kişi isimleri, şekilleri, renkleri, harfleri, sayıları, sesleri veya şekli dahil her türden işaret olabilir. bir girişimciliğin başkalarının mal veya hizmetlerinden ayırt edilebilmesi ve marka sahibine sağlanan koruma konusunun, sicilde gösterilmek kaydıyla açıkça ve kesin olarak anlaşılmasına imkan verecek şekilde. Genel anlamda marka, isim veya logo olarak bilinirken aslında onların ötesindedir. Korunması gereken karmaşık ve değerli bir entelektüel varlıktır. Ticari marka, bir ürünün geçmişi ve geleceğidir. Ticari marka aracılığıyla bir işletme, müşterilerine rekabet etmek ve istenen kâra ulaşmak için tüm çabalarını sunacaktır. Bu nedenle, Marka stratejisinin belirlenmesi ve oluşturulması, markanın tescil edilmesi ve tescil sonrası süreçlerin doğru yönetilmesi gerekmektedir. Pazarda "markalaşma" ve "Marka Tescili" birbiriyle ilişkili olsa da, bu terimler genellikle karışıktır. Pazarlama açısından markalaşma, çoğunlukla markanın bilinirliğini, güvenilirliğini veya kalitesini artırmakla ilgilidir, sadece reklam ve pazarlama faaliyetleriyle değil, aynı zamanda ürün özellikleri, satış, Ar-Ge, strateji vb. Yeteneklerinin artırılması ile ilgilidir. Diğer yandan Tescil, hükümdür. tüm bu işlemlerin bir işaret etrafında toplanabilmesi için yasal bir kalkanın. piyasada birbirleriyle ilişkiliyse, bu terimler genellikle karıştırılır. Pazarlama açısından markalaşma, çoğunlukla markanın bilinirliğini, güvenilirliğini veya kalitesini artırmakla ilgilidir, sadece reklam ve pazarlama faaliyetlerinde değil, aynı zamanda ürün özellikleri, satış, Ar-Ge, strateji vb. Yeteneklerinin artırılması ile ilgilidir. tüm bu işlemlerin bir işaret etrafında toplanabilmesi için yasal bir kalkanın. piyasada birbirleriyle ilişkiliyse, bu terimler genellikle karıştırılır. Pazarlama açısından markalaşma, çoğunlukla markanın bilinirliğini, güvenilirliğini veya kalitesini artırmakla ilgilidir, sadece reklam ve pazarlama faaliyetleriyle değil, aynı zamanda ürün özellikleri, satış, Ar-Ge, strateji vb. Yeteneklerinin artırılması ile ilgilidir. Diğer yandan Tescil, hükümdür. tüm bu işlemlerin bir işaret etrafında toplanabilmesi için yasal bir kalkanın.

;